Podél
frézovaného terénu musí být vytvořena síť kontrolních bodů pro orientaci
motorizované totální stanice Trimble SPS930, která neustále sleduje 360°odrazný
hranol instalovaný nad frézovacím válcem a tím určuje přesnou výšku a příčný
spád frézovacího válce. Digitální model terénu je vložen přes USB do řídící
jednotky nivelačního systému Trimble 3D-UTS, která je "mozkem" celého
systému a automaticky provádí přes hydraulický systém frézy korekce výšky a
příčného sklonu frézovacího válce tak, aby se odfrézovaný povrch shodoval s
povrchem projektovaným.
Veškeré
frézovací práce v režimu 3D jsou prováděny s přesností na milimetry. Protože na
stavbě nejsou vytyčena nivelační lanka, je kontrola prováděných prací sledována
"kontrolním pracovníkem", který je vybaven také motorizovanou totální
stanicí a neustále měří za frézou výšku odfrézovaného povrchu, která je
okamžitě porovnávána s 3D digitálním modelem terénu. Na základě tohoto měření
jsou upraveny i výškové korekce, které jsou způsobeny například opotřebením
frézovacích hrotů.
Ve
výsledku náš zákazník ušetří jak svůj čas, tak i především finanční zdroje, což
je v dnešní době velice důležité. 3D měření se tak stává součástí nové
generace výstavby a rekonstrukce vozovek.